dimarts, 25 d’octubre del 2011

Joc heurístic

El joc heurístic és una part important en el desenvolupament dels infants. Consisteix en distribuir per la classe un contenidor per cada nen (un pot per poder-hi fer els seus descobriments) i dos o tres classes d'objectes, però amb un gran número de cada classe i que es puguin combinar entre ells (per exemple: podem donar 60 taps de suro i 60 tubs).
Es deixa als nens que vagin lliures i que experimentin amb el que vulguin, la mestra no fa suggeriments ni intervé en cap moment, a menys que hi hagi alguna baralla. Un cop passats 10 minuts de joc lliure comença la recollida que és la part més important, en la qual el nen comença a fer les seves primeres classificacions. La recollida consisteix en que la mestra s'asseu i es posa al davant les bosses per endreçar el material, el primer cop que s'endreça una peça no té importància a quina bossa es col·loca però, a partir de llavors, cada nen ha de posar la peça que recull dins la bossa adecuada. Aquesta part del joc heurístic també és important perquè es treballa vocabulari espaial (a sota, al costat, davant,...) per tal de poder indicar als nens i nenes, a on poden trobar una peça per recollir.



diumenge, 23 d’octubre del 2011

El rondó, una opció per escoltar música

Habitualment sentim que els nens petits, des de que estan a la panxa, han d'escoltar música clàssica. Això els ajudarà a millorar en el llenguatge, les matemàtiques, l'expressió... habitualment la sensació que et queda després de sentir aquestes descripcions és que el nen s'ha de passar el dia escoltant música clàssica durant les 24 hores del dia :)

Bromes apart. La música no és un element màgic que transforma els nostres infants en supernens, però si que els pot ajudar i, a més, si escollim una mica la música que escoltem és un plaer pels sentits.

Avui parlarem una mica d'una forma musical que es el rondó.

Segons ens descriu la wikipedia: "El rondó es basa en l'alternança entre una fragment o passatge que es va repetint un cert nombre de vegades (variable), i altres passatges, cada vegada diferents, que es van intercalant entre les successives aparicions del passatge repetit. El fragment que es repeteix s'anomena tornada, mentre que els variables i intercalats s'anomenen episodis. Generalment aquesta estructura temporal musical s'expressa de la manera següent:
A-B-A-C-...-A
de manera que A representa la tornada (invariable) i les B, C, D ..., els episodis. En aquells casos -relativament nombrosos- en què el rondó no es clou amb la tornada A, es considera que el passatge final no és un episodi sinó una coda. En aquest cas l'estructura seria
A-B-A-C-...-A "


Us tres videos on surten tres rondons diferents. A nosaltres ens agraden tots tres, a veure que us sembla a vosaltres:






diumenge, 16 d’octubre del 2011

La fira de Santa Teresa

Ahir vam anar a la fira de Santa Teresa.

Tal hi com havíem quedat, a les 10 ens vam trobar davant del museu i ens van fer una magnífica visita guiada seguint la vida dels pastors de muntanya.

Després d'arrencar els nens de davant del diorama ( i va costar molt), vam anar a veure les ovelles.

Aquí teniu algunes de les fotos d'aquest dia. Esperem tornar a repetir-lo.


dimarts, 11 d’octubre del 2011

La setmana que ve: Sortides !!!

La setmana que ve, els nostres nens tenen molta feina.

El dimarts sortiran a veure l'exposició de l'Eudald Alabau. Primer aniran a la biblioteca i després aniran al museu.

A la biblioteca hi ha una exposició fotogràfica d'algunes de les seves obres. Al museu els nens, a més de veure, podran palpar l'exposició "camelus bactrianus".

El dijous, tornaran a sortir de l'escola. En aquest cas aniran a comprar els ingredients per fer els panelletes.
Posteriorment, a l'escola, prepararan la massa i la deixaran reposar.
L'endemà enganxaran els pinyons (un a un com marca la tradició).
Molt amablement el restaurant Reccapolis ens els couran i, finalment, els nens se'ls podran menjar.

Que els hi vagi ben de gust !!!

dilluns, 10 d’octubre del 2011

Sortida amb família: La fira de Santa Teresa

Aquest proper dissabte es farà la primera sortida en família d'aquest curs. Anirem a veure la fira de Santa Teresa a Ripoll.

Hi estan convidats tots els nens amb els pares, mares, tiets, tietes, avis, àvies...

La ideia es trobar-nos a les 10 davant del museu de Ripoll. Allà farem una ràpida visita al diorama de les ovelles i veurem la secció dels pastors.

Després anirem a passejar per Ripoll i anirem a veure, més en directe, a totes les ovelles.

dimecres, 5 d’octubre del 2011

Història de la papallona


“Glos als infants”, la història de la papallona.

Conten que una persona temorenca observava com naixia una papallona. Durant una bona estona s’esglaia veient com la papallona intentava sortir pel petit forat que ella mateixa havia obert. Feia intents que, a ell, li semblaven que, potser, no arribarien a bon port, fins que arriba al convenciment que quedaria engrunada, a mig sortir i, per tant, moriria.

Desconfiant, així, de la capacitat de la papallona per sortir airosa d’aquella situació, aquesta bona persona, decidí fer un tall que acabés d’obrir el petit forat fet, amb constància, per la papallona.

Ara sí que en sortí fàcilment!

Una vegada a fora ell l’observà: tenia les ales ben arrugades i aferrades al cos.

Esperà inútilment que ella batés les ales i es posés a volar. Fou inútil, la papallona, així, no va aconseguir volar. Sempre s’arrossegà per terra, encalçada per les formigues.

Aquella bona persona no se’n podia donar raó que malgrat ell havia estalviat, el que suposava que per la papallona era sofriment, aquesta ni tant sols així havia sobreviscut.

El que ell, amb la seva intromissió, havia impedit es que, amb l’esforç, els fluids interns del cos d’aquell animalet s’escampessin per tot fins enfortir les ales i, per tant, així, l’esforç la capacités per volar.

Fragment del llibre “Jugant, jugant” de Vicenç Arnaiz

dimarts, 4 d’octubre del 2011

Exposicio Eudald Alabau

Avui el nostre bon amic, Eudald Alabau ha inagurat dues exposicions a Ripoll.

La primera a la biblioteca Lambert Mata, amb algunes de les seves fotos que ja té exposades al seu flick i de les que ja havíem parlat alguna vegada.

La segona és al museu de Ripoll es titula Camelus Bacterianos i, sensorialment, l'hem trobat més impactant de cara als nens.
Pels infants, apart de poder veure, el fet de poder tocar, olorar... la converteix en una exposició perfecta.
A més,  quan acabem la visita a l'exposició podem fer una excursió pel museu. L'any passat hi vam fer una visita i als nens els hi va encantar.

dilluns, 26 de setembre del 2011

Reunió de pares

El passat dijous es va fer la reunió de pares.

Es va passar un vídeo amb les primeres fotos dels nens aquest any i una mica de recull de l'any anterior.

Us el pengem aquí perquè en pogueu gaudir.


dissabte, 24 de setembre del 2011

Tornem a començar !!!

Comença un altre curs a l'escola.

Vells amics ens han deixat i ja van a l'escola dels grans i noves coneixences ens esperen a la cantonada.

Avui penjarem un vídeo perquè els més veterans puguin recordar moments viscuts i els més nous puguin veure, una mica, com funciona l'escola: les activitats que es fan, les tècniques d'aprenentatge, hàbits que agafen els nens, l'autonomia que van guanyant...



Que us ha semblat?

Oi que ens els menjaríem a petons?

dimarts, 28 de juny del 2011

Pollets, pollets...

AHIR VAN SORTIR...

Després de molts dies d'esperar finalment els pollets que teníem a l'escola van sortir.

Vam tenir molta sort i  van sortir en el moment en que estàvem a l'escola. Els nens van quedar sorpresos i entussiasmats de veure com es trencava la closca i sortia un pollet.

Després se'ls hi va explicar que ho feien amb el bec, picant, i que així podien sortir de l'ou.

Va ser un moment màgic... hem estat molt contents de poder-lo compartir amb els nens.

dilluns, 27 de juny del 2011

Festa de la família: la classe de la Magdalena

La classe de la Magdalena va representar un conte "El cargol i l'herba de poniol", van cantar una cançó: "Dia d'excursió amb estel" i, després van fer un ball de bastons "Virolet sant Pere".


Festa de la família: la classe de la Maria Jesús.

Els nens de la classe de la Maria Jesús, van cantar-nos, també unes cançons amb mímica: "Zig-zag", "El tren pinxo" i "Si totes les floretes"



Festa de la família: La classe de la Lídia i de la Judit

Els més petits ens van cantar dues cançons: "Lluneta de paper" i "A la vora del camí". Després, com que tenien una mica de vergonya, van demanar ajuda als més grans i van ballar "La Sardana de Ripoll".


diumenge, 26 de juny del 2011

La festa de la família

El passat dia 18 vam fer la tradicional "festa de la família" a l'escola.

Va ser una tarda molt entretinguda.

Com en anys anteriors, vam fer-ho a la Sala Eudald Graells, que l'Ajuntament de Ripoll ens va cedir molt amablement.

Els nens ens van cantar cançons, vam veure un vídeo amb les activitats de l'escola i va arribar el moment més emotiu de la tarda quan els més grans es van despedir de l'escola.

Ara ja han crescut (que ràpid que passa el temps) i l'any que ve els hi toca d'anar a l'escola dels més grans.

Van portar un ram de flors a les professores, van improvitzar un ball i... cap a berenar tots plegats.

Una tarda molt ben aprofitada.

dissabte, 25 de juny del 2011

Última setmana de classe... i començament del casalet.

Els pares que vau venir a buscar els nens aquest divendres us vau emportar una bona sorpresa... quants nens nou que hi havia!!!

La majoria d'escoles ja han acabat les classes.

Des del Daina, creiem que l'escola no només ha de tenir una funció d'educació, sinó també col-laborar en la vida social del poble i ser un centre de referència i estabilitat per les famílies.

Es per això que les classes continuaran fins a final de mes.
Per coherència amb aquesta funció social, mantidrem la política de sempre i rebrem amb els braços oberts a tots els nens, tant si estaven matriculats com no,  que necessitin dels nostres serveis durant aquesta setmana.

A partir de l' 1 de Juliol començarem el casalet, que aquest any, igual que el passat, es farà  a les instal-lacions del col-legi Joan Maragall de Ripoll.


Per qualsevol consulta sobre el casalet us podeu adreçar, com sempre, a la Magdalena.


dimarts, 14 de juny del 2011

Visitants a l'escola

L'altre dia els avis de la Joana ens van portar una sorpresa:

Una incubadora amb deu pollets.
Als nens els hi ha encantat i, cada dia, se la miren. Mentrestant els ous van madurant.

Si tot va be, i no fem una truita abans d'hora, els pollets neixeran quan tornem de les colònies.
Pels nens aquesta es una activitat on aprenen coses nove i posen a prova la seva paciència (que no en tenen gaire):

- Veuen un objecte quotidià que tots tenen a casa, els ous.
- Se'ls hi explica que d'allà, amb temps i escalfor neixeran pollets.
- Els pollets, com tots els animals, entussiasmen als nostres petits. Estan desitjant de tenir-los entre les mans.
- Passen els dies i... no sembla que passi res. Els nens es posen nerviosos, remuguen... volen que surtin ahir.
- Finalment surten els pollets..., ja veurem quina cara hi posaran quan trenquin la closca.



dissabte, 11 de juny del 2011

Assaig de cançons.

S'acosta la festa de la família i, com es tradicional, els pares delectaran els seus nens amb unes interpretacions musicals dignes de "Sopa de Cabra".

El proper dimecres dia 15 de Juny, farem l'assaig a l'escola. Tots el pares i esteu convidats.

Si voleu començar a practicar...


dimarts, 7 de juny del 2011

Criatures... qualsevol ajuda es bona

Quan es tenen nens qualsevol ajuda s'agraeix: familiars, amics, llibres, revistes, televisió... qualsevol cosa que ens pugui donar una ideia de que fer amb aquest nen que no dorm, o, si més no, tenir el consol de que no som els únics que no ens en sortim a l'hora de donar el sopar.

Fa uns anys, a tv3, van fer el programa "qui els va parir" presentat per Carles Capdevila, i amb Mireia Segú i Lluís Gavaldà com a col·laboradors. Era un programa amè i divertit, potser no vam aprendre molt veient-lo però ens ho vam passar bé.

La xarxa de televisions locals ha fet un programa molt semblant que es diu criatures.

Es pot seguir per la web i,si més no, passarem una bona estona veient altres experiencies.

Aquest enllaç que us poso els pares i els nens van a la piscina (entre altres coses)

Per cert comenceu-vos a preparar perquè d'aquí quatre dies els nens, en lloc de nines serà això el que voldran:


dilluns, 6 de juny del 2011

Avui parlem ... de plantes

Més concretament avui parlarem dels gladiols.

Ultimament, quan aneu a buscar els nens a l'escola trobeu, al patí, tota una col-lecció de testos. Que deuen ser?

Fa uns dies, vam plantar-hi gladiols  i ara ja estan començant a sortir.

O sigui que prepareu-vos per començar a notar-ne  l'olor i a veure'n els colors.


Quina mena de planta és el gladiol?

Una explicació acadèmica que hem trobat és la següent:
"El gladiol, espaseta o coltell (Gladiolus illyricus [= G.communis ssp.illyricus]) és una herba de la família iridàcies, la dels lliris, i com ells de florida espectacular. 
Té un bulb a la base que li assegura la continuïtat d'un any per l'altre. Les fulles neixen a la base o poc més amunt de la tija, embolcallant-la. Tenen forma de cinta afuada amb nerviació paral·lela, d'uns 20-40 cm de longitud per 1 cm d'amplada, com espasetes. 
A la primavera, el gladiol enlaira la tija fins poc més de mig metre i floreix. La inflorescència en espiga tindrà un màxim de 10 esplèndides flors grans, de simetria bilateral, amb una bràctea foliar a la base i poc o molt encarades cap al mateix costat. 
Aquestes flors consten de 6 tèpals lliures i desiguals entre ells, de color fúcsia o rosa violaci, 3 estams amb anteres en forma d'estreta sageta i un estil amb 3 estigmes.
El gladiol, com d'altres geòfits, viu als prats eixuts."
Pels nens aquesta explicació és una mica massa densa. A ells els hi ha encantat, remenar la terra, regar les plantes i començar a veure com anaven sortint.

Aquí us deixem uns quants videos de com remenaven la terra.

diumenge, 5 de juny del 2011

Aquests nens... juguen amb tot el que troben

Aquests dies estem preparant dues grans activititats:

- Les colònies, que seran els dies 20,21 i 22 de Juny.
- La festa de la família que es farà el dia 18 de Juny.


Els nens estan treballant molt i, de pas, aprofiten per jugar amb tot el que poden.

L'altre dia van agafar les galledes per jugar amb la sorra... i mireu que en van fer:

Que us ha semblat?

Per poder jugar només falta una mica d'imaginació. Però, a més, aquests nens saben colaborar i compartir.
Esperem que no ho oblidin.

dimarts, 31 de maig del 2011

Commemoració del 27 de maig

El 27 de maig de l'any 1839 es va produir un dels fets més dramàtics de l'història de Ripoll.

Durant la primera guerra carlina el general carlista Charles d'Espagnac va entrar a la vila, la va saquejar i cremar, acabada la feta, només van quedar una tercera part dels vilatans per continuar la seva vida a les restes del seu poble.

Però es van refer i van tornar a aixecar aquest nostre poble.



Un cop l'any es ret homenatge a aquests valents que van continuar quan tot semblava perdut, que van ser capaços de mantenir l'esperança allà on només hi havia dolor.

Aquest any els actes han quedat encaixats amb els actes del casament de pagès que se celebrava aquell diumenge.

Els actes incloïen una ballada de sardanes i una ofrena floral a l'estàtua de la llibertat.

L'escola hi va ser present i alguns nens van fer l'ofrena.

dilluns, 30 de maig del 2011

Museu Historia de Catalunya

Com recordareu el dijous passat els nostres nens van anar la Museu d'Historia de Catalunya.

Sabem que no serà el mateix, però, si voleu donar una ràpida ullada al museu, des de la seva pàgina web ens proporcionen una magnífica visita virtual.
Aquesta visita abarca des de la prehistòria fins al 1714. Els objectes que van veure els nostres nens van ser les eines fetes en pedra a la prehistòria i una cabana. La resta de la visita eren de peces de l'edat contemporània, estris que els nens poden relacionar amb coses de casa però que, habitualment, ja no s'utilitzenen o be tenen una aparença diferent.

Aquí teniu un recull de les fotos d'aquell dia, veureu que els nens, quan dormen, són uns angelets.
També coneixereu a la polsina, la noia que ens va guiar per l'exposició.


diumenge, 29 de maig del 2011

Final de PISCINA.

Després de vuit setmanes de piscina...els nens s'han graduat. :)

L'últim dia els pares han pogut entrar a la piscina.
Tots anàvem preparats, amb samarreta sense mànigues i pantalons curts per no passar calor.


Els nens, al principi, s'han atabalat una mica, això de tenir els pares al costat no és el mateix que quan no hi són. Hem vist córrer alguna llàgrima però de seguida ha passat i els nens han sortit a nedar.


Els pares els esperaven ordenadament a fora. Només hem hagut de lamentar que ningú portava càmera per immortalitzar el moment.



Els més grans de seguida s'han tirat a l'aigua i els més petits els han seguit al cap d'una estona.





S'ho han passat d'allò més bé. Les monitores, la Dolors, la Montse i la Raquel, han hagut de suar la cansalada. Una cosa és fer la feina i l'altre fer-la amb tots els pares supervisant-les.




Al final hem repartit medalles i, cap a casa. Missió acomplerta. Ja estan preparats per començar a anar a la piscina tots sols.







dimecres, 25 de maig del 2011

Visitant museus !!!

Aquest serà un mes molt cultural.

Fa uns dies vam anar al museu de Ripoll i... demà tornem a marxar.

Anem al museu d'història de Catalunya. Tota una excursió pels menuts: viatge amb autocar, visita al museu, dinar a fora de casa, jugar, tornar a agafar l'autocar, una paradeta per jugar i... arribarem a les 6 a casa.


Prepareu els llits perque els nens arribaran reventats. ;)

Recordeu de posar aigua i una muda de recanvis pels nens ( i el dinar i el berenar)

Mentrestant esperem el moment, recordarem la visita de la setmana passada al museu de Ripoll.

Ja ho hem comentat en un altre post, o sigui que més que parlar-ne val més que els veiem en directe.

dilluns, 23 de maig del 2011

Comencem-nos a preparar per les colònies

Les colònies ja s'estan acostant !!!

L'Aixa i el Teix, els titelles que ens guiaran per aquesta aventura ja ens han deixat el primer missatge. S'han presesentat i ens han demanat que sabíem de la prehistòria.

Estan molt informats... perque sabien que havíem anat al museu i ens han demanat que ens va agradar mes.

La visita al museu va ser tot un èxit, a tots els nens els hi va encantar: la bola del món, els ossos, els collars de gos, les barretines, els claus, el teler... i la cadira de barber. Moltes gràcies a la Roser, la mare de'n Marcel, que ens va guiar durant un matí i ens va explicar mil i una anècdotes.

Apart del museu, a l'escola vam veure un video que ens explicava la vida de la gent que vivia  a la prehistòria, el tornarem a passar a l'escola, però si el voleu mirar a casa aquí el teniu.


dijous, 19 de maig del 2011

Ja falta menys per veure els nens a la piscina en directe

Dissabte de la setmana que ve és el dia que els pares i els nens compartiran piscina.

Aneu preparant els banyadors !!!

La ideia es entrar i veure els nens en acció, però pensem que quan els pares són al davant els nens no es comporten igual.

Després tots junts ens banyarem, el que ens anirà molt be per refrescar-nos que sembla que comença a arribar l'estiu.

Per esperar la setmana que ve penjo alguns videos d'aquesta setmana. Així veureu de que són capaços els vostres nens.



dimarts, 17 de maig del 2011

Més piscina !!!

Aquí tenim unes quantes fotos que la Sandra, la mare d'en Pol Ruiz, ens ha enviat.

Disfruteu-les.










dimarts, 3 de maig del 2011

Activitats a l'aula

Hem gravat  uns nous videos.

La setmana passada vam realitzar una activitat molt divertida per racons a la classe de P2.

Vam dividir la classe en 3 grups:
- Un dels grups estava al racó de les disfresses.
- El segon en el racó de la cuineta.
- El tercer feia una activitat dirigida: pintaven a dins d'una rodona.

Aquests grups anaven canviant i, al llarg de tota la setmana, els nens van tenir ocasió de provar els tres racons.



dimarts, 26 d’abril del 2011

Un personatge de película: The tramp

"The tramp" és un personatge de ficció que sempre vestia una corbata estreta, unes sabates i uns pantalons balders, un barret fort i un bastó de bambú. A més la seva cara estava adornada amb un bigoti esquifit.

mmm, amb aquesta descripció encara no l'acabem de situar, potser és millor que en veiem una fotografia.

Ara sí que el coneixem, és en Charles Chaplin encarnant el seu memorable personatge de Charlot.

Ve a compte parlar-ne, perquè no fa gaire discutíem què poden veure els nens a la televisió.

Una possibilitat és, gràcies a l'ajuda de les noves tecnologies, recuperar clàssics per tal que els nens els descobreixin.

En aquest cas es tracta d'una proposta molt encertada per a nens de totes les edats. Les seves actuacions eren mímiques amb el que no hi ha el problema d'haver d'entendre diàlegs llargs, sempre una cosa més complicada pels nens més petits. Presenta l'aventatge de la seva gran expresió facial, que li permetia mostrar tota mena de sentiments amb una sola mirada.

Aquí us en deixo una mostra. És el principi de la película la ciutat de les llums. He escollit aquesta, perquè és la primera que va realitzar en que hi ha música. La va compondre el mateix Charles Chaplin.

Disfruteu-ho

dilluns, 25 d’abril del 2011

Sant Jordi

Finalment tenim aquí les fotos ;)




Vam tenir bastanta sort i vam tenir un matí esplèndid (encara més quan pensem com plovia quan vam aixecar les persianes).

Va fer un bon sol que ens va acompanyar mentre repartíem roses. 

Vam quedar a les 11 davant del nou museu de Ripoll. La convocatòria va tenir força èxit i vam estar una estona veient com els nens s'abraçaven i es feien petons saludant-se.

Després ens vam separar en dos grups, per repartir les roses que els pares havien fet a casa.

Un va anar a la residència d'avis on els hi vam portar unes quantes roses (i ells a canvi ens van donar les que havien fet ells)

El segon, encapçalat pel drac, va passejar pel casc antic, repartint roses i il-lusió.

Després ens vam tornar a trobar, vam preparar unes quantes roses per les mares i les àvies i ens vam separar... just a temps perquè al cap de poc començava a ploure a bots i barrals.

dissabte, 23 d’abril del 2011

La panera dels tresors

Avui és Sant Jordi !!!

Com es tradicional hem sortit a repartir roses i, suposo, que avui el tema a parlar seria això: roses, llibres..., però com que primer volem editar una mica les fotos que hem fet avui passejant per Ripoll, parlarem de tot això demà... us haureu d'esperar una mica per veure els vostres nens repartint roses ;)

Avui parlarem d'una activitat per nedons. A l'escola la fem, però creiem que es una activitat prou senzilla de muntar i prou útil pel nen per ensenyar-vos-la i, si voleu, la pogueu fer a casa.

La panera dels tresors és una proposta enfocada als nens de 6 a 10/12 mesos, ja que en aquesta edat poden estar-se asseguts, però encara no es desplacen gaire del lloc.

La ideia és que si els nens encara no poden anar d'exploració, els hi portem els objectes nosaltres. Per prepara l'activitat cal omplir una panera de vímet amb objectes d'ús quotidià escollits amb la finalitat de proporcionar estímul i experiència als sentits de l'infant: la descoberta i el desenvolupament del tacte, el gust, l'olfacte, l'oïda, la vista i del sentit del moviment del cos.

Es tracta d'un recull especial de materials,(és molt important remarcar que no es tracta de donar-los-hi  joguines) que podem trobar per casa o confeccionar.
La panera dels tresors proporciona a l'infant l'oportunitat d'interessar-se per moltes coses que té al davant.

Assegut al costat de la panera pot desenvolupar millor la seva capacitat de coordinar ull, mà i boca, pot accedir més fàcilment als objectes i portar-los a la boca per conèixer-los. ( i sempre, sempre, els hi acaba posant). Segur que quan l'infant agafa un objecte i l'examina, el xuma o el mossega, el seu pensament es pregunta: Què és això?

Amb la panera dels tresors l'infant aprèn sol i per ell mateix, mentre que l'adult, amb la seva presència i atenció, li dóna seguretat i confiança.

Quins materials posar-hi ?

Els objectes es trien un per un segons la seva qualitat: fusta, vímet, metall, palla, objectes naturals, etc.. És important que la panera sigui sòlida, plana, estable i sense nanses. El nen s'hi ha de poder repenjar còmodament sense que se li tombi.

A l'escola la panera s'omple completament amb un mínim de seixanta objectes, a casa amb uns 10 o 15 n'hi han prous, l'activitat la fa un sol nen a la vegada, però heu de pensar a anar-los canviant de tan en tan, perque sinó el nadó s'avorreix quan els ha grapejat unes quantes vegades.

Durant l'estona de joc amb els objectes de la panera, ajudem els petits a establir els primers contactes, comunicacions i interès entre ells a través del joc.
És important recordar que els objectes de la panera són eines d'aprenentatge pel nadó, encara que pels adults només siguin utensilis domèstics o materials de la natura sense cap finalitat concreta.

Tots els objectes escollits s'han de poder rentar diàriament i cal tenir cura de mantenir-los en bon estat i anar eliminant allò que es faci malbé.
Tornem a recordar que cal renovar-los amb certa freqüència: la presència massa perllongada d'un mateix objecte no estimula l'interès del nen ni satisfà la seva curiositat d'exploració.

Com sempre, el més important és que els pares disfrutin fent l'activitat, perque així els nens també disfruten.