dijous, 31 de març del 2011

Señor Wences

Avui parlarem d'una cosa diferent...
Coneixeu al senyor Wences?
Probablement no, per tant, abans de parlar-ne, vegem-ne un parell de vídeos



Que us ha semblat? L'anglès s'entén bastant :)   vaja que es com el que parlem després d'haver fet un curset de tres dies.

Però com a showman es impresionant, cinc veus diferents, diàlegs hilarants...

Responent a la pregunta inicial, aquest senyor era de Salamanca i va emigrar als Estats Units. Parlava vuit llengües (algunes més be que d'altres) i el seu nom era Wenceslao Moreno.

Es un dels grans artistes nord-americans, se'l considerava un geni, perque podia fer tot el seu show i només necessitava la seva veu i la seva mà.

El tema l'hem volgut treure com a introducció d'una nova discussió.

Els nens han de veure la televisió?
Es tracta d'un  tema candent. Habitualment la resposta a la pregunta sol ser que no... però li deixem veure una mica.

Nosaltres creiem que la televisió es una eina i, com a tal, no es bona ni dolenta. Però els nens són molt influenciables i per tant el que si hem de fer es intentar estar al cas de si el que veuen es adequat per la seva edat o no ho es.

Al cap i a la fi, als nostres nens els hi deixem menjar un caramelet de tant en tant, pero no que se'n mengin deu abans de sopar.

Doncs amb la televisió es el mateix no hi ha cap problema amb que la vegin, sempre hi quan sigui amb mesura.

A vosaltres que us sembla?

diumenge, 27 de març del 2011

inauguracio museu de Ripoll

Ripoll està d'enhorabona,


Només deu anys després del seu tancament, s'ha inaugurat el nou museu etnogràfic de Ripoll.

Amb una festa per celebrar-ho, acompanyats dels diables, gegants i d'un bon grapat de representants institucionals va tornar a començar a funcionar el museu.

Jornada de portes obertes i, pels ripollesos, un any per gaudir-ne abans de començar a pagar. Un detall que s'agraeix en temps de crisis com els actuals.

Ara ja només ens falta preparar-hi una sortida.









dimarts, 22 de març del 2011

Subvencions, curs escolar 2010-2011

Ja han sortit les bases del nous ajuts que l'Ajuntament de Ripoll dóna als mes menuts.

L'ajut per aquest any serà de 234 euros.

Com a novetat MOLT important respecte l'any anterior, ens trobem que han canviat els requisits mínims per accedir-hi.

Fins ara n'hi havia prou d'estar empadronat a la vila de Ripoll i assistir a l'escola a un centre formatiu de Ripoll.

Aquest any, les condicions són:

- Estar matriculats en un centre de la vila          

- Tenir una despesa anual pel concepte d’assistència a la llar d’infants superior
a l’import de l’ajut (sense tenir en compte les despeses de menjador, transport
o altres)
- Estar empadronats al municipi de Ripoll amb una antiguitat d’almenys 6
mesos. En aquest sentit s’entén que l’empadronament fa referència a totes les
persones que conformen la unitat familiar bàsica, es a dir l’infant i els seus
pare/mare/germans i/o tutor/a, i germans/nes.

- No superar els llindars de renda referida a l’any 2010 següents:
Família d’1 membre: 9.600,-€
de 2 membres: 15.636,--
de 3 membres: 20.535,-€
de 4 membres: 24.357,-€
de 5 membres: 27.640,-€
de 6 membres: 30.810,-€
de 7 membres: 33.807,-€
de 8 membres: 36.789,-€
A partir del 8è membre s’afegeixen 2.954,-€ per cada nou membre computable.

Per consultar les bases podeu fer un clic aquï

divendres, 18 de març del 2011

Carnestoltes




S'ha acabat el carnestoltes i comença l'època de la quaresma, s'ha acabat l'època de jugar i comença l'època de treballar.

Ara toca fer una mica de record de les bones estones que hem passat, les anècdotes compartides...

A veure si us agraden les fotos