dimarts, 26 d’abril del 2011

Un personatge de película: The tramp

"The tramp" és un personatge de ficció que sempre vestia una corbata estreta, unes sabates i uns pantalons balders, un barret fort i un bastó de bambú. A més la seva cara estava adornada amb un bigoti esquifit.

mmm, amb aquesta descripció encara no l'acabem de situar, potser és millor que en veiem una fotografia.

Ara sí que el coneixem, és en Charles Chaplin encarnant el seu memorable personatge de Charlot.

Ve a compte parlar-ne, perquè no fa gaire discutíem què poden veure els nens a la televisió.

Una possibilitat és, gràcies a l'ajuda de les noves tecnologies, recuperar clàssics per tal que els nens els descobreixin.

En aquest cas es tracta d'una proposta molt encertada per a nens de totes les edats. Les seves actuacions eren mímiques amb el que no hi ha el problema d'haver d'entendre diàlegs llargs, sempre una cosa més complicada pels nens més petits. Presenta l'aventatge de la seva gran expresió facial, que li permetia mostrar tota mena de sentiments amb una sola mirada.

Aquí us en deixo una mostra. És el principi de la película la ciutat de les llums. He escollit aquesta, perquè és la primera que va realitzar en que hi ha música. La va compondre el mateix Charles Chaplin.

Disfruteu-ho

dilluns, 25 d’abril del 2011

Sant Jordi

Finalment tenim aquí les fotos ;)




Vam tenir bastanta sort i vam tenir un matí esplèndid (encara més quan pensem com plovia quan vam aixecar les persianes).

Va fer un bon sol que ens va acompanyar mentre repartíem roses. 

Vam quedar a les 11 davant del nou museu de Ripoll. La convocatòria va tenir força èxit i vam estar una estona veient com els nens s'abraçaven i es feien petons saludant-se.

Després ens vam separar en dos grups, per repartir les roses que els pares havien fet a casa.

Un va anar a la residència d'avis on els hi vam portar unes quantes roses (i ells a canvi ens van donar les que havien fet ells)

El segon, encapçalat pel drac, va passejar pel casc antic, repartint roses i il-lusió.

Després ens vam tornar a trobar, vam preparar unes quantes roses per les mares i les àvies i ens vam separar... just a temps perquè al cap de poc començava a ploure a bots i barrals.

dissabte, 23 d’abril del 2011

La panera dels tresors

Avui és Sant Jordi !!!

Com es tradicional hem sortit a repartir roses i, suposo, que avui el tema a parlar seria això: roses, llibres..., però com que primer volem editar una mica les fotos que hem fet avui passejant per Ripoll, parlarem de tot això demà... us haureu d'esperar una mica per veure els vostres nens repartint roses ;)

Avui parlarem d'una activitat per nedons. A l'escola la fem, però creiem que es una activitat prou senzilla de muntar i prou útil pel nen per ensenyar-vos-la i, si voleu, la pogueu fer a casa.

La panera dels tresors és una proposta enfocada als nens de 6 a 10/12 mesos, ja que en aquesta edat poden estar-se asseguts, però encara no es desplacen gaire del lloc.

La ideia és que si els nens encara no poden anar d'exploració, els hi portem els objectes nosaltres. Per prepara l'activitat cal omplir una panera de vímet amb objectes d'ús quotidià escollits amb la finalitat de proporcionar estímul i experiència als sentits de l'infant: la descoberta i el desenvolupament del tacte, el gust, l'olfacte, l'oïda, la vista i del sentit del moviment del cos.

Es tracta d'un recull especial de materials,(és molt important remarcar que no es tracta de donar-los-hi  joguines) que podem trobar per casa o confeccionar.
La panera dels tresors proporciona a l'infant l'oportunitat d'interessar-se per moltes coses que té al davant.

Assegut al costat de la panera pot desenvolupar millor la seva capacitat de coordinar ull, mà i boca, pot accedir més fàcilment als objectes i portar-los a la boca per conèixer-los. ( i sempre, sempre, els hi acaba posant). Segur que quan l'infant agafa un objecte i l'examina, el xuma o el mossega, el seu pensament es pregunta: Què és això?

Amb la panera dels tresors l'infant aprèn sol i per ell mateix, mentre que l'adult, amb la seva presència i atenció, li dóna seguretat i confiança.

Quins materials posar-hi ?

Els objectes es trien un per un segons la seva qualitat: fusta, vímet, metall, palla, objectes naturals, etc.. És important que la panera sigui sòlida, plana, estable i sense nanses. El nen s'hi ha de poder repenjar còmodament sense que se li tombi.

A l'escola la panera s'omple completament amb un mínim de seixanta objectes, a casa amb uns 10 o 15 n'hi han prous, l'activitat la fa un sol nen a la vegada, però heu de pensar a anar-los canviant de tan en tan, perque sinó el nadó s'avorreix quan els ha grapejat unes quantes vegades.

Durant l'estona de joc amb els objectes de la panera, ajudem els petits a establir els primers contactes, comunicacions i interès entre ells a través del joc.
És important recordar que els objectes de la panera són eines d'aprenentatge pel nadó, encara que pels adults només siguin utensilis domèstics o materials de la natura sense cap finalitat concreta.

Tots els objectes escollits s'han de poder rentar diàriament i cal tenir cura de mantenir-los en bon estat i anar eliminant allò que es faci malbé.
Tornem a recordar que cal renovar-los amb certa freqüència: la presència massa perllongada d'un mateix objecte no estimula l'interès del nen ni satisfà la seva curiositat d'exploració.

Com sempre, el més important és que els pares disfrutin fent l'activitat, perque així els nens també disfruten.

dimecres, 20 d’abril del 2011

Una mica més de piscina. Avui els més grans

Avui us volem posar un altre vídeo de la piscina, però en aquest cas, els protagonistes seran els nens grans. Ja ens direu què us sembla.
En saben molt i fan unes activitats molt divertides.


dimarts, 12 d’abril del 2011

Setmana Santa

La setmana que ve, serà Setmana Santa.

Com és habitual, el calendari escolar diu que de Dilluns a Dijous les escoles han de tancar.

Com també és habitual, des de l'escola donarem un servei escolar extra i mantindrem, per tots els pares que vulguin, l'horari habitual de l'escola.

dilluns, 11 d’abril del 2011

FIRA DE LES 40 HORES (segona part)

Com que les promeses s'han de complir, aquí teniu les fotos de la fira.

No hi són tots els que hi van estar, o sigui que si teniu alguna foto de la fira i la voleu afegir, porteu-nos-la i la posarem.

Disfruteu-les amb els més menuts.



diumenge, 10 d’abril del 2011

FIRA DE LES 40 HORES

Aquest cap de setmana ha sigut  la fira de les 40 hores, aquí a Ripoll.

Com be  sabeu, aquest any hi hem tingut un stand.      

El balanç ha sigut molt positiu: quan vam decidir de muntar l'estand teníem dues idees al cap:  donar-nos a conèixer com a escola i realitzar una activitat conjuntament amb els pares.


Creiem que els dos objectius s'han complert. Per una banda la nostra presència ha tingut una bona acollida. Han vingut molts antics alumnes que han aprofitat per explicar-nos els seus records i per veure si es trobaven en les fotos històriques del Daina.

Però més important ha sigut la gran participació dels pares de l'escola en les dues activitats que havíem preparat.

Hem fet les samarretes de l'escola. Ha sigut una activitat, ràpida i senzilla però que als nens els hi ha agradat (sempre els hi agrada embrutar-se de pintura).

També hem fet una gincama que hi han participat tots els nens que han volgut, tant de l'escola com de fora.

Hem tirat unes quantes fotos.
Demà les triarem i les penjarem al blog, de moment us deixem el vídeo que havíem preparat per la fira i en el que provàvem d'ensenyar les activitats que fem, tant amb els nens com amb els pares.


divendres, 8 d’abril del 2011

Més piscineta

Aquest dimarts va ser moolt divertit. Mirem uns quants videos més:

dimecres, 6 d’abril del 2011

Anem a la piscina !!!

Doncs sí,

Ahir dimarts vam començar a anar a la piscina tots els nens i nenes de 2 anys.

Fins ara només hi anaven els més grans, però es trobaven sols i han demanat companyia... i quina companyia que s'han trobat!!!




Tots els nens s'ho han passat molt be. Han sigut molt atrevits i s'han tirat a dintre l'aigua.