divendres, 28 de desembre del 2012

Nadales


Extracte de la wikipedia referent a les Nadales:

Com és habitual en la cançó tradicional, l'origen de les nadales es perd en la nit dels temps, però algunes de les nadales tradicionals catalanes més antigues es troben ja en manuscrits del segle XV.

Tal com afirma Joan Amades, el cançoner de Nadal és un dels més extensos del repertori de la tradició popular catalana i s'hi barregen tant les cançons cantades dins de l'església durant l'adoració al nen Jesús, com les cançons per cantar davant dels pessebres casolans.

Les primeres nadales sorgirien al voltant de la celebració cristiana, que a Europa es correspon amb el solstici d'hivern. Com a antecedent es poden assenyalar les representacions populars que feien els pastors en el portal de les esglésies abans de la "Missa del Gall" i que amb cançons i danses serien el contrapunt alegre i desenfadat a la litúrgia de la Nit de Nadal.

I ara unes quantes nadeles:





dijous, 27 de desembre del 2012

BONES FESTES

Bones festes a tothom,

s'acaba un altre any. Un any que, per molta gent, ha sigut difícil...

Deixem enrere el passat i afrontem amb optimisme el nou any que comença.

Desitgem que els reis us portin moltes coses.

Els nens ja hi han posat de la seva part i van portar la carta als reis: amb alguns els hi va costar més que d'altres... però tots van tenir la seva recompensa.








dimecres, 12 de desembre del 2012

I un altre video

Avui afegim un altre video.

Es tracta del que vam passar el dia de la reunió de classes.

En aquest veureu els vostres nens més crescudets... aviat ens marxaran de casa :)


diumenge, 9 de desembre del 2012

Tornem a començar

L'escola ha iniciat un nou curs.

Be, defet ja fa uns mesos, però... anem de tard :(

Com es habitual publiquem el video que vam passar el dia de la reunió general.

Disfruteu-lo.