dimarts, 31 de maig del 2011

Commemoració del 27 de maig

El 27 de maig de l'any 1839 es va produir un dels fets més dramàtics de l'història de Ripoll.

Durant la primera guerra carlina el general carlista Charles d'Espagnac va entrar a la vila, la va saquejar i cremar, acabada la feta, només van quedar una tercera part dels vilatans per continuar la seva vida a les restes del seu poble.

Però es van refer i van tornar a aixecar aquest nostre poble.



Un cop l'any es ret homenatge a aquests valents que van continuar quan tot semblava perdut, que van ser capaços de mantenir l'esperança allà on només hi havia dolor.

Aquest any els actes han quedat encaixats amb els actes del casament de pagès que se celebrava aquell diumenge.

Els actes incloïen una ballada de sardanes i una ofrena floral a l'estàtua de la llibertat.

L'escola hi va ser present i alguns nens van fer l'ofrena.

dilluns, 30 de maig del 2011

Museu Historia de Catalunya

Com recordareu el dijous passat els nostres nens van anar la Museu d'Historia de Catalunya.

Sabem que no serà el mateix, però, si voleu donar una ràpida ullada al museu, des de la seva pàgina web ens proporcionen una magnífica visita virtual.
Aquesta visita abarca des de la prehistòria fins al 1714. Els objectes que van veure els nostres nens van ser les eines fetes en pedra a la prehistòria i una cabana. La resta de la visita eren de peces de l'edat contemporània, estris que els nens poden relacionar amb coses de casa però que, habitualment, ja no s'utilitzenen o be tenen una aparença diferent.

Aquí teniu un recull de les fotos d'aquell dia, veureu que els nens, quan dormen, són uns angelets.
També coneixereu a la polsina, la noia que ens va guiar per l'exposició.


diumenge, 29 de maig del 2011

Final de PISCINA.

Després de vuit setmanes de piscina...els nens s'han graduat. :)

L'últim dia els pares han pogut entrar a la piscina.
Tots anàvem preparats, amb samarreta sense mànigues i pantalons curts per no passar calor.


Els nens, al principi, s'han atabalat una mica, això de tenir els pares al costat no és el mateix que quan no hi són. Hem vist córrer alguna llàgrima però de seguida ha passat i els nens han sortit a nedar.


Els pares els esperaven ordenadament a fora. Només hem hagut de lamentar que ningú portava càmera per immortalitzar el moment.



Els més grans de seguida s'han tirat a l'aigua i els més petits els han seguit al cap d'una estona.





S'ho han passat d'allò més bé. Les monitores, la Dolors, la Montse i la Raquel, han hagut de suar la cansalada. Una cosa és fer la feina i l'altre fer-la amb tots els pares supervisant-les.




Al final hem repartit medalles i, cap a casa. Missió acomplerta. Ja estan preparats per començar a anar a la piscina tots sols.







dimecres, 25 de maig del 2011

Visitant museus !!!

Aquest serà un mes molt cultural.

Fa uns dies vam anar al museu de Ripoll i... demà tornem a marxar.

Anem al museu d'història de Catalunya. Tota una excursió pels menuts: viatge amb autocar, visita al museu, dinar a fora de casa, jugar, tornar a agafar l'autocar, una paradeta per jugar i... arribarem a les 6 a casa.


Prepareu els llits perque els nens arribaran reventats. ;)

Recordeu de posar aigua i una muda de recanvis pels nens ( i el dinar i el berenar)

Mentrestant esperem el moment, recordarem la visita de la setmana passada al museu de Ripoll.

Ja ho hem comentat en un altre post, o sigui que més que parlar-ne val més que els veiem en directe.

dilluns, 23 de maig del 2011

Comencem-nos a preparar per les colònies

Les colònies ja s'estan acostant !!!

L'Aixa i el Teix, els titelles que ens guiaran per aquesta aventura ja ens han deixat el primer missatge. S'han presesentat i ens han demanat que sabíem de la prehistòria.

Estan molt informats... perque sabien que havíem anat al museu i ens han demanat que ens va agradar mes.

La visita al museu va ser tot un èxit, a tots els nens els hi va encantar: la bola del món, els ossos, els collars de gos, les barretines, els claus, el teler... i la cadira de barber. Moltes gràcies a la Roser, la mare de'n Marcel, que ens va guiar durant un matí i ens va explicar mil i una anècdotes.

Apart del museu, a l'escola vam veure un video que ens explicava la vida de la gent que vivia  a la prehistòria, el tornarem a passar a l'escola, però si el voleu mirar a casa aquí el teniu.


dijous, 19 de maig del 2011

Ja falta menys per veure els nens a la piscina en directe

Dissabte de la setmana que ve és el dia que els pares i els nens compartiran piscina.

Aneu preparant els banyadors !!!

La ideia es entrar i veure els nens en acció, però pensem que quan els pares són al davant els nens no es comporten igual.

Després tots junts ens banyarem, el que ens anirà molt be per refrescar-nos que sembla que comença a arribar l'estiu.

Per esperar la setmana que ve penjo alguns videos d'aquesta setmana. Així veureu de que són capaços els vostres nens.



dimarts, 17 de maig del 2011

Més piscina !!!

Aquí tenim unes quantes fotos que la Sandra, la mare d'en Pol Ruiz, ens ha enviat.

Disfruteu-les.










dimarts, 3 de maig del 2011

Activitats a l'aula

Hem gravat  uns nous videos.

La setmana passada vam realitzar una activitat molt divertida per racons a la classe de P2.

Vam dividir la classe en 3 grups:
- Un dels grups estava al racó de les disfresses.
- El segon en el racó de la cuineta.
- El tercer feia una activitat dirigida: pintaven a dins d'una rodona.

Aquests grups anaven canviant i, al llarg de tota la setmana, els nens van tenir ocasió de provar els tres racons.