dimarts, 31 de maig del 2011

Commemoració del 27 de maig

El 27 de maig de l'any 1839 es va produir un dels fets més dramàtics de l'història de Ripoll.

Durant la primera guerra carlina el general carlista Charles d'Espagnac va entrar a la vila, la va saquejar i cremar, acabada la feta, només van quedar una tercera part dels vilatans per continuar la seva vida a les restes del seu poble.

Però es van refer i van tornar a aixecar aquest nostre poble.



Un cop l'any es ret homenatge a aquests valents que van continuar quan tot semblava perdut, que van ser capaços de mantenir l'esperança allà on només hi havia dolor.

Aquest any els actes han quedat encaixats amb els actes del casament de pagès que se celebrava aquell diumenge.

Els actes incloïen una ballada de sardanes i una ofrena floral a l'estàtua de la llibertat.

L'escola hi va ser present i alguns nens van fer l'ofrena.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada