dimarts, 28 de juny del 2011

Pollets, pollets...

AHIR VAN SORTIR...

Després de molts dies d'esperar finalment els pollets que teníem a l'escola van sortir.

Vam tenir molta sort i  van sortir en el moment en que estàvem a l'escola. Els nens van quedar sorpresos i entussiasmats de veure com es trencava la closca i sortia un pollet.

Després se'ls hi va explicar que ho feien amb el bec, picant, i que així podien sortir de l'ou.

Va ser un moment màgic... hem estat molt contents de poder-lo compartir amb els nens.

dilluns, 27 de juny del 2011

Festa de la família: la classe de la Magdalena

La classe de la Magdalena va representar un conte "El cargol i l'herba de poniol", van cantar una cançó: "Dia d'excursió amb estel" i, després van fer un ball de bastons "Virolet sant Pere".


Festa de la família: la classe de la Maria Jesús.

Els nens de la classe de la Maria Jesús, van cantar-nos, també unes cançons amb mímica: "Zig-zag", "El tren pinxo" i "Si totes les floretes"



Festa de la família: La classe de la Lídia i de la Judit

Els més petits ens van cantar dues cançons: "Lluneta de paper" i "A la vora del camí". Després, com que tenien una mica de vergonya, van demanar ajuda als més grans i van ballar "La Sardana de Ripoll".


diumenge, 26 de juny del 2011

La festa de la família

El passat dia 18 vam fer la tradicional "festa de la família" a l'escola.

Va ser una tarda molt entretinguda.

Com en anys anteriors, vam fer-ho a la Sala Eudald Graells, que l'Ajuntament de Ripoll ens va cedir molt amablement.

Els nens ens van cantar cançons, vam veure un vídeo amb les activitats de l'escola i va arribar el moment més emotiu de la tarda quan els més grans es van despedir de l'escola.

Ara ja han crescut (que ràpid que passa el temps) i l'any que ve els hi toca d'anar a l'escola dels més grans.

Van portar un ram de flors a les professores, van improvitzar un ball i... cap a berenar tots plegats.

Una tarda molt ben aprofitada.

dissabte, 25 de juny del 2011

Última setmana de classe... i començament del casalet.

Els pares que vau venir a buscar els nens aquest divendres us vau emportar una bona sorpresa... quants nens nou que hi havia!!!

La majoria d'escoles ja han acabat les classes.

Des del Daina, creiem que l'escola no només ha de tenir una funció d'educació, sinó també col-laborar en la vida social del poble i ser un centre de referència i estabilitat per les famílies.

Es per això que les classes continuaran fins a final de mes.
Per coherència amb aquesta funció social, mantidrem la política de sempre i rebrem amb els braços oberts a tots els nens, tant si estaven matriculats com no,  que necessitin dels nostres serveis durant aquesta setmana.

A partir de l' 1 de Juliol començarem el casalet, que aquest any, igual que el passat, es farà  a les instal-lacions del col-legi Joan Maragall de Ripoll.


Per qualsevol consulta sobre el casalet us podeu adreçar, com sempre, a la Magdalena.


dimarts, 14 de juny del 2011

Visitants a l'escola

L'altre dia els avis de la Joana ens van portar una sorpresa:

Una incubadora amb deu pollets.
Als nens els hi ha encantat i, cada dia, se la miren. Mentrestant els ous van madurant.

Si tot va be, i no fem una truita abans d'hora, els pollets neixeran quan tornem de les colònies.
Pels nens aquesta es una activitat on aprenen coses nove i posen a prova la seva paciència (que no en tenen gaire):

- Veuen un objecte quotidià que tots tenen a casa, els ous.
- Se'ls hi explica que d'allà, amb temps i escalfor neixeran pollets.
- Els pollets, com tots els animals, entussiasmen als nostres petits. Estan desitjant de tenir-los entre les mans.
- Passen els dies i... no sembla que passi res. Els nens es posen nerviosos, remuguen... volen que surtin ahir.
- Finalment surten els pollets..., ja veurem quina cara hi posaran quan trenquin la closca.



dissabte, 11 de juny del 2011

Assaig de cançons.

S'acosta la festa de la família i, com es tradicional, els pares delectaran els seus nens amb unes interpretacions musicals dignes de "Sopa de Cabra".

El proper dimecres dia 15 de Juny, farem l'assaig a l'escola. Tots el pares i esteu convidats.

Si voleu començar a practicar...


dimarts, 7 de juny del 2011

Criatures... qualsevol ajuda es bona

Quan es tenen nens qualsevol ajuda s'agraeix: familiars, amics, llibres, revistes, televisió... qualsevol cosa que ens pugui donar una ideia de que fer amb aquest nen que no dorm, o, si més no, tenir el consol de que no som els únics que no ens en sortim a l'hora de donar el sopar.

Fa uns anys, a tv3, van fer el programa "qui els va parir" presentat per Carles Capdevila, i amb Mireia Segú i Lluís Gavaldà com a col·laboradors. Era un programa amè i divertit, potser no vam aprendre molt veient-lo però ens ho vam passar bé.

La xarxa de televisions locals ha fet un programa molt semblant que es diu criatures.

Es pot seguir per la web i,si més no, passarem una bona estona veient altres experiencies.

Aquest enllaç que us poso els pares i els nens van a la piscina (entre altres coses)

Per cert comenceu-vos a preparar perquè d'aquí quatre dies els nens, en lloc de nines serà això el que voldran:


dilluns, 6 de juny del 2011

Avui parlem ... de plantes

Més concretament avui parlarem dels gladiols.

Ultimament, quan aneu a buscar els nens a l'escola trobeu, al patí, tota una col-lecció de testos. Que deuen ser?

Fa uns dies, vam plantar-hi gladiols  i ara ja estan començant a sortir.

O sigui que prepareu-vos per començar a notar-ne  l'olor i a veure'n els colors.


Quina mena de planta és el gladiol?

Una explicació acadèmica que hem trobat és la següent:
"El gladiol, espaseta o coltell (Gladiolus illyricus [= G.communis ssp.illyricus]) és una herba de la família iridàcies, la dels lliris, i com ells de florida espectacular. 
Té un bulb a la base que li assegura la continuïtat d'un any per l'altre. Les fulles neixen a la base o poc més amunt de la tija, embolcallant-la. Tenen forma de cinta afuada amb nerviació paral·lela, d'uns 20-40 cm de longitud per 1 cm d'amplada, com espasetes. 
A la primavera, el gladiol enlaira la tija fins poc més de mig metre i floreix. La inflorescència en espiga tindrà un màxim de 10 esplèndides flors grans, de simetria bilateral, amb una bràctea foliar a la base i poc o molt encarades cap al mateix costat. 
Aquestes flors consten de 6 tèpals lliures i desiguals entre ells, de color fúcsia o rosa violaci, 3 estams amb anteres en forma d'estreta sageta i un estil amb 3 estigmes.
El gladiol, com d'altres geòfits, viu als prats eixuts."
Pels nens aquesta explicació és una mica massa densa. A ells els hi ha encantat, remenar la terra, regar les plantes i començar a veure com anaven sortint.

Aquí us deixem uns quants videos de com remenaven la terra.

diumenge, 5 de juny del 2011

Aquests nens... juguen amb tot el que troben

Aquests dies estem preparant dues grans activititats:

- Les colònies, que seran els dies 20,21 i 22 de Juny.
- La festa de la família que es farà el dia 18 de Juny.


Els nens estan treballant molt i, de pas, aprofiten per jugar amb tot el que poden.

L'altre dia van agafar les galledes per jugar amb la sorra... i mireu que en van fer:

Que us ha semblat?

Per poder jugar només falta una mica d'imaginació. Però, a més, aquests nens saben colaborar i compartir.
Esperem que no ho oblidin.