Bromes apart. La música no és un element màgic que transforma els nostres infants en supernens, però si que els pot ajudar i, a més, si escollim una mica la música que escoltem és un plaer pels sentits.
Avui parlarem una mica d'una forma musical que es el rondó.
Segons ens descriu la wikipedia: "El rondó es basa en l'alternança entre una fragment o passatge que es va repetint un cert nombre de vegades (variable), i altres passatges, cada vegada diferents, que es van intercalant entre les successives aparicions del passatge repetit. El fragment que es repeteix s'anomena tornada, mentre que els variables i intercalats s'anomenen episodis. Generalment aquesta estructura temporal musical s'expressa de la manera següent:
A-B-A-C-...-A
de manera que A representa la tornada (invariable) i les B, C, D ..., els episodis. En aquells casos -relativament nombrosos- en què el rondó no es clou amb la tornada A, es considera que el passatge final no és un episodi sinó una coda. En aquest cas l'estructura seria
A-B-A-C-...-A "
Us tres videos on surten tres rondons diferents. A nosaltres ens agraden tots tres, a veure que us sembla a vosaltres:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada