dimarts, 25 d’octubre del 2011

Joc heurístic

El joc heurístic és una part important en el desenvolupament dels infants. Consisteix en distribuir per la classe un contenidor per cada nen (un pot per poder-hi fer els seus descobriments) i dos o tres classes d'objectes, però amb un gran número de cada classe i que es puguin combinar entre ells (per exemple: podem donar 60 taps de suro i 60 tubs).
Es deixa als nens que vagin lliures i que experimentin amb el que vulguin, la mestra no fa suggeriments ni intervé en cap moment, a menys que hi hagi alguna baralla. Un cop passats 10 minuts de joc lliure comença la recollida que és la part més important, en la qual el nen comença a fer les seves primeres classificacions. La recollida consisteix en que la mestra s'asseu i es posa al davant les bosses per endreçar el material, el primer cop que s'endreça una peça no té importància a quina bossa es col·loca però, a partir de llavors, cada nen ha de posar la peça que recull dins la bossa adecuada. Aquesta part del joc heurístic també és important perquè es treballa vocabulari espaial (a sota, al costat, davant,...) per tal de poder indicar als nens i nenes, a on poden trobar una peça per recollir.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada