“Glos als infants”, la història de la papallona.
Conten
que una persona temorenca observava com naixia una papallona. Durant una bona
estona s’esglaia veient com la papallona intentava sortir pel petit forat que
ella mateixa havia obert. Feia intents que, a ell, li semblaven que, potser, no
arribarien a bon port, fins que arriba al convenciment que quedaria engrunada,
a mig sortir i, per tant, moriria.
Desconfiant,
així, de la capacitat de la papallona per sortir airosa d’aquella situació,
aquesta bona persona, decidí fer un tall que acabés d’obrir el petit forat fet,
amb constància, per la papallona.
Ara
sí que en sortí fàcilment!
Una
vegada a fora ell l’observà: tenia les ales ben arrugades i aferrades al cos.
Esperà
inútilment que ella batés les ales i es posés a volar. Fou inútil, la
papallona, així, no va aconseguir volar. Sempre s’arrossegà per terra,
encalçada per les formigues.
Aquella
bona persona no se’n podia donar raó que malgrat ell havia estalviat, el que
suposava que per la papallona era sofriment, aquesta ni tant sols així havia
sobreviscut.
El
que ell, amb la seva intromissió, havia impedit es que, amb l’esforç, els
fluids interns del cos d’aquell animalet s’escampessin per tot fins enfortir
les ales i, per tant, així, l’esforç la capacités per volar.
Fragment del llibre “Jugant, jugant” de Vicenç Arnaiz
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada