dissabte, 14 d’agost del 2010

Himne a la alegria

Avui vull parlar una mica de música.

Al parvulari la utilitzem com a part del procés d'ensenyament dels alumnes.
Serveix perquè aprenguin a seguir el ritme, memoritzar la melodia i coreografia, començar a tocar els instruments ...

Tenim la sort de poder disposar d'una col.laboradora externa que només fa música, de manera que els nens ja vinculen la seva arribada, amb el fet d'escoltar cançons.

Habitualment, la Teresina (la nostre estimada professora), toca diferents melodies amb la flauta i el teclat. També canta i balla una mica, primer sola i després amb els alumnes.

Finalment són els propis alumnes els que toquen els instruments: triangle, pandereta, timbal, maraques i xilòfon.


Adjunt un vídeo d'una obra mestra de la música, el "cant de l'alegria" de Beethoven.

Es tracta d'una versió on no es reprodueix el cant coral, el que ens permet concentrar-nos en la música i en el missatge que l'artista ens va voler donar: donar gràcies a Déu per la vida i el món que vivim.



Que us ha semblat el nostre sistema de música? faríeu algun canvi?
I la música integrada en el sistema educatiu? Crec que és una disciplina que s'ha deixat de banda i que pot ajudar molt als nens a desenvolupar-se: coordinació, sentit del ritme, matemàtiques, concentració ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada